Německý jazyk
- 19.4.2016
- Posted by: Milan Hausner
- Category: Předměty
Anotace předmětu Německý jazyk v 6. – 9. ročníku
Předmět Německý jazyk vede žáka k rozvíjení pozitivního vztahu k druhému cizímu jazyku, jeho využívání pro osobní a kulturní rozvoj, k chápání jazyka vzhledem k jeho kulturněhistorickému vývoji, k samostatnému získávání a předávání informací, k vyjádření potřeb i prožitků, ke sdělování názorů i k postupnému zvládání mezilidské komunikace a ke kultivovanému písemnému i mluvenému projevu. Žáci se učí prakticky propojovat získané informace a využívat je.
Utvářením a rozvíjením klíčových kompetencí vedeme v předmětu žáky ke:
1) kultivovanému mluvenému i psanému projevu, samostatnému formulování názorů a postojů, potřeb a prožitků v rozmanitých životních situacích
2) k pochopení vztahu mezi mateřským a cizím jazykem
3) k ucelenému vnímání cizího jazyka prostřednictvím četby ( časopisy, zjednodušená četba)
4) k vnímání českého jazyka jako komunikačního systému se všemi jeho pravidly a zákonitostmi
Hodnocení:
1) slovní zásoba a její obohacování
2) diktáty
3) testy z probrané látky formou doplňování i překladu
4) výstupy – mluvní cvičení, rozhovory
Výuka němčiny ještě stále probíhá nejen na druhém stupni, ale i na stupni prvním
Nejmladšími dětmi, které se učí němčině jako druhému jazyku jsou děti z pátého ročníku. Děti, které se učí anglicky a jako druhý cizí jazyk zvolily němčinu, navštěvují od října přípravný kurz němčiny.
Děti na 1. stupni se učí z učebnic Planetino, nakladatelství Hueber.
Výuka německého jazyka v 6.ročníku druhého stupně probíhá ve dvou skupinách a úrovních. Děti mají tři hodiny jazyka a jednu konverzace. ( učebnice – Pingpong I)
V 7.-9 ročníku probíhá výuka paralelně ve dvou vzájemně prostupných skupinách. Žáci se učí z učebnice Pingpong I – II.
Naši žáci pravidelně obsazují první místa v obvodních kolech olympiády v německém jazyce v obou kategoriích.