Profil žáka a charakteristika vzdělávacího programu
Profil žáka je základní charakteristikou školního vzdělávacího programu
V rámci našeho ŠVP „Lupáčovka“ máte možnost:
- rozvíjet své nadání v projektech pro nadané děti již od první třídy,
- pochopit, že cizí jazyk lze zvládat i při uplatnění cizojazyčných materiálů v ostatních předmětech,
- naučit se psát všemi deseti od šestého ročníku,
- být počítačově zběhlý a zvládnout základy počítačové gramotnosti ve dvou počítačových třídách a s technikou v odborných učebnách i kmenových třídách,
- přihlásit se do zájmové činnosti pro žáky, kterou navštěvuje prakticky 70 % všech žáků školy,
- účastnit se preventivních programů na podporu kamarádských vztahů mezi žáky k prevenci nevhodného chování,
- obhájit v devátém ročníku svou závěrečnou práci,
- úspěšně se zapojit do celé řady soutěží.
- učit se 5 světových jazyků: angličtina, němčina, španělština, francouzština, ruština,
- učit se první cizí jazyk už od první třídy a druhý formou přípravky od V. ročníku,
- podílet se na projektech pro nadané děti v oblasti cizích jazyků – SMARTPET KLIO – s částečně integrovanou výukou cizího jazyka v běžných předmětech,
- poznávat země Evropské unie v podobě poznávacích a výměnných zájezdů na podporu povědomí i rozšíření jazykových dovedností a spolupracovat s partnerskými školami po celém světě,
- pochopit, že cizí jazyk lze zvládat i při uplatnění cizojazyčných materiálů v ostatních předmětech,
- studovat, bavit se i poznávat prostřednictvím školní knihovny a mediatéky s hojně zastoupenou českou i zahraniční dětskou literaturou,
- účastnit se preventivních programů na podporu kamarádských vztahů mezi žáky k prevenci nevhodného chován
- využívat moderní online nástroje, které usnadní úspěšně projít hodnocením výstupů v matematice, cizím jazyce a českém jazyce v pátém a devátém ročníku,
- zúčastnit se výuky prioritně zaměřené na další studium na gymnáziích. O úspěších v této oblasti svědčí procento žáků následně studující gymnázia.
Profil absolventa školy
Až vyjdu tuto školu…
- budu vybaven/a souhrnem vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot důležitých pro osobní rozvoj a též schopností adaptovat se na měnící se tržní vztahy v pracovním procesu i v celoevropském kontextu,
- zvládnu základní (i rozšiřující) učivo dané standardem základní školy tak, abych jeho obsah uměl/a uvědoměle přiřazovat k běžným denním činnostem a mohl/a z něj v denních situacích čerpat,
- získám nejen vědomosti, ale především praktické dovednosti potřebné pro budoucí studium i zaměstnání,
- zvládnu základní techniky práce s textem, informacemi a informačními médii i základy práce s technickými prostředky,
- budu umět analyzovat společenské jevy a zaujímat uvážlivé postoje,
- budu běžně operovat s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádět věci do souvislostí, poznatky z různých vzdělávacích oblastí propojovat do širších celků a na základě toho si vytvářet komplexnější pohled na přírodní, společenské a sociokulturní jevy,
- budu samostatně řešit problémy, volit vhodné způsoby řešení, sledovat vlastní pokrok při zdolávání problémů, analyzovat řešení a osvědčené postupy aplikovat při řešení obdobných nebo nových problémových situací,
- budu formulovat a vyjadřovat své myšlenky a názory v logickém sledu, vyjadřovat se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu,
- budu rozumět základním principům, na nichž spočívají zákony a společenské normy, a budu si vědoma svých práv a povinností ve škole i mimo ni,
- budu se zodpovědně rozhodovat podle dané situace, poskytovat dle svých možností účinnou pomoc a chovat se zodpovědně v krizových situacích i v situacích ohrožujících život a zdraví člověka,
- budu respektovat a chránit naše tradice a kulturní i historické dědictví, chápat ekologické souvislosti a základy ochrany přírody,
- a také budu rozvíjet své kreativní myšlení, orientovat se v základních aktivitách potřebných k uskutečnění svých záměrů a chápat podstatu, cíl a rizika přijatých řešení.