Vzhledem k nadstandardní aktivitě, invenci a přínosu v mezigenerační oblasti bylo ZŠ Lupáčova uděleno ocenění Mezigeneračně za pravidelnou účast žáků 4. třídy pod vedením paní vychovatelky Ivany Lehovcové na setkáních se seniory v DPS Lupáčova. Uděleného ocenění si velmi vážíme a paní vychovatelce moc děkujeme za organizování této aktivity.

Milá třído 6.B,

v tomto školním roce jsme kromě společné práce ve škole ještě zvládli:

  • adaptační kurz
  • návštěvu Městské knihovny a založení kartiček do knihovny
  • preventivní program zaměřený na kyberbezpečnost
  • hry ve virtuální realitě
  • návštěvu divadelního představení Alenka v Říši divů
  • bruslení pod Žižkovskou věží
  • předvánoční návštěvu Anežského kláštera s výtvarnou dílnou
  • turistický kurz v Krkonoších
  • hru Prison Island
  • s francouzštináři ze třídy návštěvu Francouzského institutu
  • společný piknik na Parukářce

Další zážitky na nás čekají v novém školním roce. Přeji krásné léto!

V pondělí 26.6. vyrazila 6.B pokořit Prison Island. Jedná se o hru podobnou např. známé pevnosti Boyard. Žáci v malých týmech vstupují pomocí čipu do jednotlivých místností, kde je čekají rozličné úkoly zaměřené na různé dovednosti. Někdy je potřeba spolupráce, někdy trocha přemýšlení a někdy je nutná fyzická zdatnost. Týmy mohou jednotlivé úkoly plnit opakovaně a v časovém limitu postupně sbírat body.

Přestože se jednalo o náročnou aktivitu, byli žáci spokojeni s tím, že si vyzkoušeli své limity a v ideálním případě i posílili týmového ducha.

Po delší pauze vyrazili francouzštináři do kina Francouzského institutu, tentokrát na film Nováček. Film se odehrává v prostředí jim blízkém – ve škole, kam nastupuje nový žák a snaží se najít si mezi spolužáky své místo. Před samotnou projekcí jsme se občerstvili ve francouzské kavárně v prostorách institutu. Po skončení dostali žáci jako milou pozornost různé propagační předměty, které jim udělaly velkou radost.

V kroužku preventivních aktivit „Malý záchranář“ jsme se celý rok hravou a interaktivní formou učili jak předcházet negativním jevům (určeno pro 2. a částečně i pro 1. třídy). Témata: Osobní bezpečí, Běžná rizika, Dopravní výchova, První pomoc, Ekologická výchova, Prevence šikany a kyberšikany, Mimořádné události. Děti se seznámily se základy výše uvedeného. Společná setkávání probíhala 1x týdně s využitím interaktivní tabule a výukových dvd zachrannykruh.cz s hrami, testy a kvízy a se závěrečnou reflexí/ diskuzí žáků.
Cílem bylo naučit děti, aby snadněji rozpoznávaly rizikové situace, uvědomily si nebezpečí a rozdíl mezi správným a nesprávným chováním/ jednáním a uměly úměrně ke svému věku řešit problematické situace a přivolat efektivně pomoc. Důraz byl kladen na vztah žáka k žákovi, k životnímu prostředí, prevenci rizikového chování a komunikační dovednosti, morální a etické hodnoty, sebepoznávání a sebereflexi, samostatnost a zodpovědné chování ve skupině i u jednotlivce, nácvik asertivního chování, upevnění hygienických a společenských návyků a snaha o samostatné řešení problematických situací.