Národní památník na Vítkově
Tuto středu (4. 6. 2025) jsme za velmi teplého počasí podnikli výpravu na vrch Vítkov (v rámci projektu Cesty Prahou 3).

Po vystoupání na hřeben nás čekalo příjemné ochlazení v památníku. Poseděli jsme ve Slavnostní síni, prohlédli si Prezidentský salonek, hrob Neznámého vojína, vojenské prapory a půdu z bojišť, přečetli si vojenské přísahy. Nejkrásnější byl panoramatický rozhled na Prahu ze střešní vyhlídkové plošiny a 9m vysoká jezdecká socha Jana Žižky.

Cestou do školy jsme se ještě osvěžili z fontánky a vyfotili se u žulového pomníčku, který věnovalo město Tábor Janu Žižkovi.

Děti moc chválím za zvládnutí výletu i slušné chování na tomto pietním místě.

       

Oddělení družiny 2.C navštěvuje pravidelně během vycházek Integrační centrum Zahrada Jiřího Trnky. Jedná se o denní stacionář poskytující komplex služeb dětem s kombinovaným postižením. Veřejnosti je během dne volně přístupná krásná zahrada s herními prvky a výběhem pro kozy.

27.5. zde proběhla odpolední akce Živá ulice – Živá zahrada, do které se zapojily vzdělávací instituce sídlící v ulici U Zásobní zahrady.

Největším lákadlem byly sice zábavní atrakce – kolotoč, vláček, střelnice, ale děti si spíše vyhrály s dřevěnými skládačkami a dovednostními hrami. Prohlédly si funkční model vláčku, shlédly část pohádky Bajaja, nechaly si ozdobit obličeje a pochutnaly si na výborných palačinkách.

            

———————————————————————————————————————————————————————-

Ve dnech 22.9. – 26. 9. 2025 se uskuteční cyklistický výcvikový kurz žáků 8. ročníku v kempu Krkavec a okolí Veselí nad Lužnicí. V případě zájmu je třeba kompletně vyplněnou přihlášku odevzdat učitelům tělesné výchovy nejpozději do 26. 6. 2025, poté již nebude možné další zájemce přihlásit! Informace o platebních podmínkách jsou v souboru CYKLO INFO níže. Platbu je třeba provést nejpozději do 31. 8. 2025. Kromě prohlášení zákonných zástupců o bezinfekčnosti (musí být s datem odjezdu a bude se vybírat až u autobusu) a základních informací je třeba ostatní formuláře odevzdat učitelům tělesné výchovy nejpozději do 12. 9. 2025. Pobyt začíná v pondělí 22. 9. 2025 večeří, proto prosíme o vybavení dětí obědem a odpolední svačinou.
Materiály ke stažení:
–>CYKLO – INFO<–
KARTA ÚČASTNÍKA 2025

POTVRZENÍ O SEŘÍZENÍ KOLA

POTVRZENÍ O BEZINFEKČNOSTI

ZDRAVOTNÍ ZPŮSOBILOST

Na přelomu dubna a května se někteří žáci sedmého, osmého a devátého ročníku vydali objevovat Belgii a Anglii a vyzkoušet v praxi své jazykové dovednosti.

První den jsme se v belgických Bruggách projeli lodičkou a seznámili s historií hranolek, v Oostende jsme si užili slunečného počasí na pobřeží Severního moře. Druhý den, po přejezdu trajektem do Anglie, byla prvním bodem našeho programu katedrála v Canterbury. Dále jsme navštívili Leeds Castle, kde jsme si po prohlídce zámeckých komnat odpočinuli v rozkvetlém parku. Následující den patřil Stratfordu nad Avonou – zavítali jsme do rodného domu Williama Shakespeara i do školy, kterou slavný dramatik navštěvoval a kde si i naši žáci na vlastní kůži vyzkoušeli, jak to ve škole chodilo právě v Shakespearově době. Kladné ohlasy byly také na návštěvu místní motýlí farmy, kde bylo možné si exotické motýly prohlédnout opravdu zblízka. Závěrečný den výjezdu jsme pak strávili v anglickém přímořském letovisku Brighton. Na své si tam přišli snad úplně všichni: milovníci přírody si užili návštěvu mořského akvária, pro zájemce o historii byla připravena prohlídka exotického královského pavilonu a nakonec nás čekal nevšední zážitek v podobě výletu do téměř 140 metrů nad moře a nad město – právě tam nás vynesla prosklená vyhlídka i360.

Kromě zážitků ze zajímavých míst si žáci odvezli i cenné zkušenosti z pobytu v anglických rodinách. Máme velkou radost, že komunikaci v angličtině bez problému zvládali a dokázali i sledovat výklad průvodců v angličtině a aktivně se zapojovat. Pochvala patří také francouzštinářům, kteří si v Belgii a na trajektu do Anglie našli příležitosti k procvičení francouzštiny. Věříme, že možnost popovídat si anglicky a francouzsky s rodilými mluvčími v autentickém prostředí byla pro žáky motivací k dalšímu prohlubování jejich jazykových dovedností.