Dne 24.4. a 25.4.jsme navštívili s 8.a 9.ročníkem interaktivní přednášku Španělsko křížem krážem. Po úvodním flamenkovém koncertě, kdy se žáci seznámili se základy tohoto hudebně-kulturního žánru pocházejícího z prosluněné Andalusie, si žáci sami mohli vyzkoušet hru na cajón, perkusní nástroj připomínající dřevěnou bednu, a rytmický doprovod (tleskání). Poté následovaly taneční základy flamenka, žákům byly zapůjčeny i taneční rekvizity (hůl, šátek, vějíř). Když jsme si užili pohyb, hudbu a zpěv, pokračovali jsme v poznávání španělské literatury. Žáci se seznámili se čtyřmi významnými španělskými díly (Don Quijote, El Cid, Krvavá svatba a Život je sen) a pokusili se sestavit obrovskou dřevěnou mapu Španělska a určit hlavní města autonomních oblastí této země. V lingvistickém koutku se žáci naučili několik slov z dalších oficiálních jazyků (kromě kastilštiny), kterými se na Pyrenejském ostrově hovoří (galicijština, baskičtina a katalánština).Po splnění všech úkolů nás čekalo malé občerstvení v podobě tapas. Na závěr jsme všichni vyplnili  kvíz, při kterém jsme si zopakovali všechny nové informace, které jsme si ten den osvojili. Dvouhodinové zábavné a poučné dopoledne nám uteklo jako voda. Velmi dobře jsme se bavili a dozvěděli jsme se spoustu zajímavostí.

učitelkahudbahudebnícitanecněcografika

30. 4. 2018 se žáci 6. C účastnili výstavy zaměřené na život, skutky a vynálezy Leonarda da Vinciho s názvem Leonardium v Malostranské besedě. Výstava byla velmi interaktivní a žáci mohli naplno ukázat svou kreativitu a inspirovat je jedním z největších vynálezců Evropy.

 

Kroužek francouzštiny je zejména pro žáky 5. ročníku, kteří si v budoucnu chtějí zvolit francouzštinu jako druhý cizí jazyk. Kroužek je ale i pro žáky, kteří by si rádi francouzštinu vyzkoušeli nebo se naučili základy dalšího cizího jazyka.

Kroužek probíhá dvakrát týdně, čas a den konání se odvíjí od rozvrhu žáků 5. ročníku a mého rozvrhu. Bude proto upřesněn v září.

Cílem je seznámit žáky nejen s jazykem, ale i kulturou Francie. Na kroužku hrajeme různé jazykové hry, posloucháme písničky a děláme tematicky zaměřené projekty. Žáci se naučí základní pozdravy, zvládnou se představit, dozví se různé zajímavosti a získají slovní zásobu k daným tématům (abeceda, čísla, roční období, měsíce, rodina, zvířata a další).

Nedílnou součástí kroužku se také stala ochutnávka palačinek, která je u dětí velmi oblíbená.

Budu se těšit, že si vaše děti vyberou tento krásný jazyk, kterým se domluví na čtyřech kontinentech a který je oficiálním jazykem mnoha mezinárodních institucí (OSN, UNESCO, Evropská Unie, Mezinárodní olympijský výbor atd.).

V případě dotazů ohledně kroužku mi prosím napište na adresu: braunova@lupacovka.cz

Pro inspiraci se podívejte na jeden z projektů (symboly Francie), který jsme dělali letos na kroužku.

V 7. ročníku jsme se v hodinách francouzštiny zabývali slovní zásobou a gramatikou související s jídlem. Žáci se naučili jak názvy základních potravin a nápojů, tak i vše potřebné k tomu aby si dokázali sami objednat jídlo v restauraci. Hodně jsme mluvili o francouzské gastronomii, která je známá po celém světě. No a protože nejlepší způsob, jak si něco zapamatovat, je i sám to vyzkoušet, dostali žáci následující úkol. Měli si zvolit jídlo podle svého výběru a připravit recept ve francouzštině se všemi náležitostmi (doba přípravy a vaření, ingredience, postup, obrázková dokumentace). Jídlo měli podle svého receptu připravit a donést na ochutnávku pro ostatní spolužáky.

Sešly se nám samé  dobroty: pizza, sušenky, bábovka, muffiny, šneci z listového těsta, palačinky … Někteří žáci si tak moc pochutnali, že řekli, že to pro ně byla nejlepší hodina francouzštiny. Ráda bych všem francouzštinářům poděkovala za jejich výbornou práci, kterou zvládli sami v době mojí nepřítomnosti. Velký dík patří také rodičům, kteří jistě v případě potřeby poradili nebo pomohli jídlo připravit.

Na fotky z naší kulinářské hodiny se podívejte níže.

24.4.2018 žáci 4.C navštívili jeden z nejkrásnějších barokních zámků ze 17. století v Čechách.

Prošli jsme zámeckou zahradou do Oranžérie – „eko-atelieru“ – Galerie hl. města Prahy, který je zázemím pro kreativní aktivity. Odnesli jsme si krásné vyškrabované obrázky.

V Trojském zámku na nás nejvíce zapůsobila dominanta –  hlavní sál, který nás zaujal rozsáhlou freskovou výzdobou.

Dnes byla na programu konference Erasmus+, kde všechny partnerské země představovali svou práci s robotickými stavebnicemi. Naše prezentace představovala práci s robotickými stavebnicemi WeDo a Lego Mindstorms. K prezentacím se připojila španělská a turecká partnerská škola. Další školy poslali do konference video. Měli jsme možnost navštívit i 3D film o inženýrství a v rychlosti zaskočit do technického muzea.

Odpoledne jsme strávili v městečku Perea, kde jsme po obědě v rybářské restauraci, měli možnost vyzkoušet teplotu moře na pláži.

auto

studenti