V pátek 3. 11. 2017 proběhlo první setkání polytechnického klubu, kde jsme se zaměřili na malou robotickou stavebnici WeDo v základní sadě. Vystačili jsme si s pár čidly, ale na příklady výsledků se můžete podívat ve videích.

V roce 2017, tedy i ve školním roce 2017/2018 pokračuje projekt S kamarády proti kyberšikaně, jehož garantem Národní centrum bezpečnějšího internetu (NCBI) a který byl opět podpořen MČ Praha 3. Podstatou projektu je zapojení vrstevníků do preventivních aktivit školy. Starší spolužačky – ambasadorky po proškolení zástupcem NCBI navštěvují v rámci přibližně dvouhodinových seminářů jednotlivé třídy. Během těchto seminářů upozorňují své mladší spolužáky na rizika spojená s kyberšikanou, sextingem, bezpečností na sociálních sítích.

Některé výsledky a vyhodnocení seminářů bude zveřejňujeme v této sekci webu, celkové hodnocení bude součástí závěrečné zprávy k celému projektu.

NCBI v rámci projektu vypracuje metodiku k tomuto problému, která bude k dispozici všem školám zřizovaným MČ Praha 3.

Jak se bránit kyberšikaně (jaro IV. BC):

  • řeknu to rodičům
  • nahlásím na Policii
  • nedávat si jednoduché heslo
  • řeknu o tom dospělému, kterému věřím
  • dát si heslo s více než 10 znaky
  • zablokuji si ten kontakt
  • poprosím ho, aby toho nechal (myslím toho, kdo mě šikanuje)
  • budu ho ignorovat

Jak se bránit kyberšikaně (podzim 2017 žáci 1. stupně):

  • oznámím starším
  • zavolám na linku bezpečí
  • řeknu to mamce
  • řeknu to rodičům a začne se to řešit
  • řeknu to někomu blízkému
  • jestli se to bude dít ve škole, tak prvně to říct paní učitelce a potom rodičům, ale kdyby se to dělo někde ne ve škole, tak to říct nějakému dospělému, koho znám
  • odinstaluju si sociální síť
  • nebudu se stresovat
  • nebudu si to nechávat pro sebe
  • odinstaluju si tu aplikaci
  • řeknu to rodičům, aby se o to postarali

Jak se bránit kyberšikaně (podzim 2017 – žáci 2. stupeň):

  • řeknu to rodičům, přpadně i učitelce, ale to podle situace, stejně si můžu člověka zablokovat
  • nahlásím dospělé osobě,  na Policii
  • nedávat si jednoduché heslo
  • řeknu to n ěkomu blízkému
  • nebudu odepisovat a zablokuji číslo
  • zablokuji si ten kontakt
  • poprosím ho, aby toho nechal (myslím toho, kdo mě šikanuje)
  • nebudu odpovídat

Kdo v úterý 31.10. přišel k nám do třídy, mohl si užít nevídanou přehlídku strašidel, příšer a dalších bytostí ze záhrobí. Bojíte se?

VÝZVA K PODÁNÍ NABÍDKY A ZADÁVACÍ PODMÍNKY V POPTÁVKOVÉM ŘÍZENÍ NA
ZAKÁZKU MALÉHO ROZSAHU NA SLUŽBY
MIMO REŽIM ZÁKONA Č. 134/2016 SB., O ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK

Název veřejné zakázky: „Kompletace projektové žádosti v rámci programu OP PPR a
příprava dokumentace projektu: Investice do odborných učeben a vnitřní konektivity školy
ve vazbě na rozvoj klíčových kompetencí a polytechnických dovedností žáků v ZŠ, Praha 3,
Lupáčova 1/1200“
PODROBNOSTI ZDE

Školní psycholog

Od školního roku 2017-2018 působí na naší škole školní psycholog. Činnost školního psychologa ve škole je samostatná poradenská činnost, která není přímou součástí vzdělávací činnosti školy. Jedná se o komplexní službu žákům, jejich rodičům a pedagogům, která vychází ze standardních činností vymezených ve vyhlášce č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních ve znění vyhlášky 197/2016 Sb.

Kdo je školní psycholog na naší škole?

PhDr. Petr Beroušek– vystudoval univerzitní studium pedagogiky a psychologie na FF UK v Praze, působí jako psycholog a dětský psycholog, vysokoškolský učitel a lektor v oboru. Má  více než třicetiletou praxi, věnuje se mj. rodinné problematice a psychoterapii.

Co školní psycholog dělá?

  • provádí psychologickou diagnostiku žáků s cílem zjistit příčiny školní neúspěšnosti nebo vyhledat žáky nadané
  • poskytuje psychologické poradenství žákům s osobními, výchovnými nebo výukovými potížemi
  • poskytuje psychologické poradenství rodičům a zákonným zástupcům, aby jejich děti ve škole co nejlépe prospívali
  • spolupracuje s pedagogy, aby se jim s žáky pracovalo co nejlépe a co nejefektivněji
  • poskytuje krizovou intervenci
  • zjišťuje studijní předpoklady a podílí se na kariérovém poradenství
  • pracuje s třídním kolektivem s cílem zajistit ve třídě co nejlepší sociální klima pro všechny žáky
  • provádí anonymní anketní šetření a průzkumy s cílem zkvalitnit systém výuky a přístup k žákům ze strany škol
  • spolupracuje s dalšími organizacemi a zprostředkovává jejich služby

V jakých situacích se na něj můžete obrátit?

 Žáci:

  • když vám nejde učení tak, jak byste chtěli
  • když máte problémy se spolužáky a nevíte, jak je vyřešit
  • když máte pocit, že se k vám někdo ve škole nechová tak, jak by měl (spolužáci, učitelé, ostatní zaměstnanci školy…)
  • když vás trápí něco osobního (strach z něčeho, špatné sny, nemoc, hádka s kamarádem, tréma…)
  • když se děje něco doma, co nemáte komu říct (hádky rodičů, násilí, samota, konflikty se sourozenci…)
  • když se nemůžete rozhodnout, na jakou jít střední školu
  • když si zkrátka potřebujete o čemkoli popovídat

Rodiče:

  • pokud se Vám něco nedaří ve výchově Vašeho dítěte
  • když máte pocit, že mu to ve škole nejde tak, jak by mělo
  • když se Vám nedaří na něčem domluvit s učiteli Vašich dětí
  • když se chcete poradit, jakou vybrat pro dítě střední školu
  • když máte podezření, že se Vašemu dítěti ve škole děje něco, co by nemělo
  • když se ve Vaší rodině dějí velké změny nebo se řeší problémy, které můžou mít dopad na psychiku Vašeho dítěte (rozvod…)
  • když má Vaše dítě jakékoli psychické problémy (má z něčeho strach, stěžuje si na bolest, nevolnost, i když je zdravé, je neobvykle zamlklé, přestane chodit za kamarády apod.)
  • když máte podezření, že Vaše dítě experimentuje nebo užívá nějaké návykové látky nebo se s někým takovým stýká

Jak probíhá spolupráce s psychologem?

Psycholog pracuje s dětmi buď skupinově v rámci třídnických hodin a tématických skupinových aktivit, nebo individuálně na základě potřeby dítěte samotného či žádosti učitele nebo rodičů. Další spolupráce se odvíjí od konkrétní zakázky, může mít podobu jednorázové konzultace nebo dlouhodobější charakter, vždy ale probíhá na základě souhlasu žáka samotného a jeho rodičů a podle konkrétní dohody s psychologem.

Všem rodičům je předložen k podpisu souhlas s činností psychologa na škole, kterým umožňují pouze to, aby se dítě účastnilo skupinových aktivit organizovaných psychologem a dále aby jejich dítě mělo možnost samo v případě potřeby psychologa kontaktovat. Pokud rodiče tento souhlas nepodepíší, psycholog jejich dítě z těchto aktivit vynechává.

Pokud se vyskytne potřeba psychologické pomoci dítěti (psychoterapie, diagnostika), jsou o tom rodiče nejdříve informováni a na základě dohody poskytují individuální souhlas s psychologickou péčí o jejich dítě. Teprve na základě tohoto individuálního souhlasu může psycholog s jejich dětmi systematicky individuálně pracovat.

Obsah konzultací je důvěrný, jakékoli výstupy směrem ke škole nebo dalším institucím jsou podávány pouze s  výslovným souhlasem žáka a jeho zákonných zástupců. Veškerá dokumentace školního psychologa je archivována. Přístup k dokumentaci o dítěti mají pouze zákonní zástupci dítěte (popř. děti).

Kontakt

Telefon: 773 184 128
e-mail: berousek@lupacovka.cz
Pracovna psychologa je ve třetím patře, dveře č. 90.

Psycholog na škole působí v tyto dny:

  • středa od 7,30 do 13,30
  • čtvrtek od 7,30 do 12,00

Osobní schůzku doporučujeme předem domluvit, nejlépe e-mailem. Schůzky je možné individuálně domluvit během celé pracovní doby.

 

 

 

 

 

Dne 18.10.2017 odjelo 55 dětí z 2. stupně s pedagogickým doprovodem na dvoudenní zájezd do Vídně.

Po vystoupení z autobusu na náměstí Marie Terezie se děti odebraly k Hofburgu, kde navštívily Klenotnici, v níž se nacházejí originály všech relikvií. Poté si prošly centrum města, podívaly se na jízdárnu, kde jsou ustájeni vídeňští lipicáni. Dalším bodem programu byla návštěva Muzea času, kde se děti nechaly doslova unést historií Vídně. Po krátkém rozchodu u chrámu sv. Štěpána výprava zamířila do Kapucínské hrobky, kde odpočívají všichni králové a císařové habsburské monarchie. Pak už následoval přejezd na ubytování, kde děti měly i teplou večeři včetně polévky a zákusku. Noc strávily v hostelových pokojích, kde bylo vše jednoduše, ale prakticky a čistě zařízeno.

Druhý den jely děti metrem do Schönbrunnu, kde si prohlédly nejen zahrady, ale absolvovaly i prohlídkový okruh zámku. Následoval přejezd autobusem k Hundertwasserhausu, kde se seznámily s originální architekturou tohoto umělce. Pak následovala návštěva zábavního parku Prater a na závěr nákupy v Primarku. Věříme, že naši žáci byli se zájezdem spokojeni a v paměti jim zůstal alespoň zlomek informací, které jim po oba dny poskytoval výborně připravený průvodce.

Vážení rodiče a příznivci školy, učitelé, žáci a žákyně,

i ve školním roce 2017/2018 budeme vydávat měsíčník s názvem Školní zpravodaj, jehož elektronickou podobu zveřejníme vždy na začátku měsíce na webových stránkách. Najdete v něm ohlédnutí za nejzajímavějšími a nejdůležitějšími událostmi měsíce, který uplynul. Dnes přinášíme první číslo nového školního roku.

zpravodaj_zari2017