U příležitosti Dne multikulturalismu (Journée de multiculturalisme), který byl letos zaměřený na podporu technologií ve výuce francouzštiny, proběhla ve Francouzském institutu v pátek 7. října prezentace vzdělávací platformy IFprofs (Institut français profs) pro Českou republiku. Slavnostního spuštění této platformy proběhlo za účastni velvyslance Francouzské republiky a zástupců Ministerstva školství a Národního institutu pro další vzdělávání a dalších partnerů projektu.

IFprofs je v podstatě něco jako sociální síť, která sdružuje 28 zemí a přibližně jeden milion učitelů francouzštiny nebo učitelů, kteří ve francouzštině vyučují jiné předměty. Celá síť by měla sloužit jako prostředí, kde budou dostupné všechny materiály k výuce na jednom místě. Partnery jsou tak různé instituce v České republice, které podporují frankofonii a přislíbily tak sdílení svých informací na této platformě. Namátkou je to třeba francouzská sekce Radio Praha (zvukové reportáže, články), francouzské knihkupectví Amadito & Friends (informace o literatuře pro děti), Sdružení učitelů francouzštiny, Campus France (o možnostech výměnných pobytů a studia ve Francii), Alliance française a další. Cílem bylo, aby byla česká verze přizpůsobená našemu prostředí a potřebám našich učitelů.

Během slavnostní ceremonie bylo zdůrazněno, že francouzština není pouze jazyk kultury, ale také druhý nejvyučovanější jazyk v Evropě, druhý nejvyučovanější jazyk vůbec, třetí nejpoužívanější jazyk v oblasti obchodu a čtvrtý nejpoužívanější jazyk na internetu. Tato stručná statistika jen ukazuje, že žáci, kteří si francouzštinu zvolili na naší škole jako svůj druhý cizí jazyk, si rozhodně nevybrali špatně a určitě budou mít dost příležitostí francouzštinu použít ať už během studia, nebo později.

http://ifp.cz/Focus-sur-le-numerique-educatif-a?lang=cs

Minulý rok jsme dostali svou vlastní učebnu francouzštiny. Teprve letos ale můžeme opravdu říct, že máme učebnu novou. Máme nově vymalováno a nové je i vybavení.

V učebně probíhají všechny hodiny francouzštiny a od října zde bude i kroužek.

Na fotografie nové učebny se můžete podívat níže.

Vážení a milí příznivci francouzštiny,

v tomto školním roce bude vzhledem k mému rozvrhu a rozvrhu žáků 5. ročníku kroužek francouzštiny v pondělí 6. vyučovací hodinu (13.15 – 14.00, děti mají čas na oběd) a ve čtvrtek po 6. vyučovací hodině (14.00 – 14.45, děti si nejdřív dojdou na oběd).

Přihlášky dětem rozdám zítra.

V případě jakýchkoliv dotazů mi neváhejte napsat na mail braunova@lupacovka.cz

Vybrané aktivity na kroužku v loňském školním roce najdete na webu školy v sekci „Cizí jazyky“.

Budu se na vás těšit.

Linda Braunová

 

Níže uvádíme přehled standardních poradenských úkonů výchovného a pedagogicko-psychologického poradenství poskytovaných školou podle přílohy č. 3 Vyhlášky č. 72/2005 (Vyhláška o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních) v platném znění:

I. Standardní činnosti výchovného poradce

I.I. Poradenské činnosti:

1. Kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků, tj. zejména:

a)
koordinace mezi hlavními oblastmi kariérového poradenství – kariérovým vzděláváním a diagnosticko-poradenskými činnostmi zaměřenými k volbě vzdělávací cesty žáka,

b)

základní skupinová šetření k volbě povolání, administrace, zpracování a interpretace zájmových dotazníků v rámci vlastní odborné kompetence a analýzy preferencí v oblasti volby povolání žáků,

c)

individuální šetření k volbě povolání a individuální poradenství v této oblasti ve spolupráci s třídním učitelem,

d)

poradenství zákonným zástupcům s ohledem na očekávání a předpoklady žáků ve spolupráci s třídním učitelem,

e)

spolupráce se školskými poradenskými zařízeními a středisky výchovné péče při zajišťování poradenských služeb přesahujících kompetence školy,

f)

zajišťování skupinových návštěv žáků školy v informačních poradenských střediscích krajských poboček Úřadu práce České republiky a poskytování informací žákům a zákonným zástupcům o možnosti individuálního využití informačních služeb těchto středisek,

g)

poskytování služeb kariérového poradenství žákům cizincům se zřetelem k jejich speciálním vzdělávacím potřebám.

2. Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky, včetně spolupráce na přípravě, kontrole a evidenci plánu pedagogické podpory pro žáky s potřebou podpůrného opatření v 1. stupni.

3. Zprostředkování vstupní a průběžné diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a mimořádného nadání a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami nebo mimořádně nadané žáky ve školských poradenských zařízeních.

4. Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními při zajišťování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

5. Příprava podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků.

6. Poskytování služeb kariérového poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a zejména pro žáky uvedené v § 16 odst. 9 školského zákona.

I.II. Metodické a informační činnosti

1. Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy:

a)
v otázkách kariérového rozhodování žáků,

b)

s přípravou a vyhodnocováním plánu pedagogické podpory,

c)

s naplňováním podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami,

d)

s tvorbou a vyhodnocováním individuálních vzdělávacích plánů,

e)

v práci s nadanými a mimořádně nadanými žáky.

2. Zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence pedagogickým pracovníkům školy.

3. Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách kariérového rozhodování žáků, integrace, individuálních vzdělávacích plánů, práce s nadanými žáky apod.

4. Předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy.

5. Poskytování informací o činnosti školy, školských a dalších poradenských zařízení v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům.

6. Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů.

7. Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná opatření.

II. Standardní činnosti školního metodika prevence

II.I. Metodické a koordinační činnosti

1. Koordinace tvorby, kontrola, evaluace a participace při realizaci minimálního preventivního programu školy.

2. Koordinace a participace na realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, rasismu a xenofobie, prekriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších projevů rizikového chování.

3. Metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování. Vyhledávání a nastavení vhodné podpory směřující k odstranění rizikového chování.

4. Koordinace vzdělávání pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování.

5. Individuální a skupinová práce se žáky a studenty s obtížemi v adaptaci, se sociálně-vztahovými problémy, s rizikovým chováním a problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání.

6. Koordinace přípravy a realizace aktivit zaměřených na zapojování multikulturních prvků do vzdělávacího procesu a na integraci žáků/cizinců; prioritou v rámci tohoto procesu je prevence rasizmu, xenofobie a dalších jevů, které souvisejí s přijímáním odlišnosti.

7. Koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence rizikového chování, s metodikem preventivních aktivit v poradně a s poradenskými, terapeutickými, preventivními, krizovými, a dalšími odbornými pracovišti, zařízeními a institucemi, které působí v oblasti prevence rizikového chování.

8. Kontaktování odpovídajícího odborného pracoviště a participace na intervenci a následné péči v případě akutního výskytu rizikového chování.

9. Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení v rámci prevence rizikového chování v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů.

10. Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti školního metodika prevence, navržená a realizovaná opatření.

II.II. Informační činnosti

1. Zajišťování a předávání odborných informací o problematice rizikového chování, o nabídkách programů a projektů, o metodách a formách specifické primární prevence pedagogickým pracovníkům školy.

2. Prezentace výsledků preventivní práce školy, získávání nových odborných informací a zkušeností.

3. Vedení a průběžné aktualizování databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence rizikového chování, zejména orgánů státní správy a samosprávy, středisek výchovné péče, poskytovatelů sociálních služeb, zdravotnických zařízení, Policie České republiky, orgánů sociálně-právní ochrany dětí, nestátních organizací působící v oblasti prevence, center krizové intervence a dalších zařízení, institucí a jednotlivých odborníků.

4. Předávání informací a zpráv o realizovaných preventivních programech zákonným zástupcům, pedagogickým pracovníkům školy a školskému poradenskému zařízení.

5. Vedení dokumentace, evidence a administrativa související se standardními činnostmi v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů a předávání informací o realizovaných preventivních programech školy pro potřeby zpracování analýz, statistik a krajských plánů prevence.

II.III. Poradenské činnosti

1. Vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy rizikového chování; poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům, případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště ve spolupráci s třídními učiteli.

2. Spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje rizikového chování u jednotlivých žáků a tříd a participace na sledování úrovně rizikových faktorů, které jsou významné pro rozvoj rizikového chování ve škole.

3. Příprava podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinace poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům školou a specializovanými školskými zařízeními.

Do prostředí Školy Online se můžete přihlásit prostřednictvím:


Co dělat, když Vám nefunguje přihlášení do Školy Online:

  1. zkuste změnit vlastní pomocí
    • Mohli jste si několikanásobným špatným přihlášením zablokovat heslo na jednu hodinu. Proto zkuste po hodině přihlášení znovu.
    • Pokud se Vám ani po hodině nejde přihlášení, tak zkuste vymazat historii prohlížeče pro formulářová pole a hesla, následně se zkuste přihlásit znovu.
    • Pokud ani nyní se nelze přihlásit do Školy Online, zkuste změnit heslo prostřednictvím emailu.
  2. kontaktujte školního správce prostředí Školy Online, Mgr. Petru Vaňkovou, Ph.D.  (email: vankova@lupacovka.cz, popř. telefonicky na 777 478 657)

Pro informaci:

  • rodičovské účty jsou ve většině případů ve znění: prijmeniZaka_jmenoZaka
  • žákovské účty (od 4. třídy): prijmeniZaka.jmenoZaka

Na prvním stupni předpokládáme využití obou forem komunikace. Způsob předávání informací o známkách záleží na domluvě učitele a rodičů. V příloze budeme také zveřejňovat často kladené otázky související s provozem elektronických žákovských.
Podle stanoviska MŠMT není nutno vést žákovskou knížku v papírové podobě. Škola však vždy musí zajistit rodičům přístup k informacím o vzdělávání žáků podle podmínek definovaných v školském zákoně. V příloze tohoto článku jsou výhody a nevýhody elektronického systému evidence známek.  Způsob přihlašování žáků je zveřejněn níže. Způsob přihlašování rodičů je zveřejněn níže. Hesla budou předána v průběhu třídních schůzek, popř. na vyžádání prostřednictvím školního správce prostředí.

Žáci během školního roku získají dovednosti v následujících tématech: Pozorování trvalých mikroskopických preparátů, tvorby dočasných mikroskopických preparátů. Pozorování rostlinného materiálu (škrobových zrn, průduchů na listech, vnitřní stavby stonku, kořene a listů, rostlinných barviv, trichomů na těle rostlin).

Výstupem je vlastní prezentace vlastních pozorování v programu PowerPoint

Žáci během školního roku získají vědomosti a znalosti v následujících tématech: Základní teorie: hardware a software, internet, bezpečnost na internetu. Praktické: editor pro úpravu textu a prezentace.

Žáci během školního roku získají vědomosti a znalosti v následujících tématech:
Vesmír, globus mapy, určování zeměpisné polohy a časová pásma. Výškopis, krajinná sféra, sopky a zemětřesení, atmosféra, zvětrávání. Podnebí, teplotní pásy, hydrosfera, oceány a moře, vodstvo na pevnině. Biosféra, tropické lesy, savany, pouště a polopouště, stepi, lesy, tundry a polární oblasti, život ve vodách oceánu. Afrika a Austrálie.