Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
Vzdělávací obor: Další cizí jazyk
Vyučovací předmět: Španělský jazyk
Počet hodin: 6. ročníky – 4 hodiny týdně, 7.-9. ročníky – 3 hodiny týdně
Charakteristika vyučovacího předmětu:
Studium španělštiny umožňuje žákům rozšíření jazykového vzdělání. Žák se během studia postupně seznamuje s jazykem, osvojuje si slovní zásobu uspořádanou v různé tematické celky, výslovnost, gramatické jevy a učí se tvořit větné konstrukce. Žák postupně rozvíjí své komunikační schopnosti a seznamuje se se světem španělsky mluvících zemí.
Výuka španělštiny je založena na systematickém rozvíjení řečových dovedností, aby byl žák schopen:
- získat sebedůvěru při běžných rozhovorech.
- přečíst si texty v daném jazyce a s textem pracovat.
- získávat a postupně rozvíjet a prohlubovat řečové dovednosti.
- poznávat reálie oblastí, kde se daným jazykem mluví.
- uplatňovat mezipředmětové vztahy.
Výuka je realizována v kombinaci českých vyučujících s rodilými mluvčími. Pravidelně spolupracujeme se stážisty ze Španělska v rámci programu Erasmus +.
Standartní výuka je doplňována prací s interaktivní tabulí a multimediálními zdroji.
Vzdělávání v této vzdělávací oblasti směřuje k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí žáků tím, že vytváří následující dovednosti:
Receptivní dovednosti:
- plynulé čtení španělských textů
- porozumění čteného i slyšeného textu, práce s textem
- porozumění mluvené konverzaci
- běžné používání slovníku a orientace na internetu
Produktivní dovednosti:
- tvoření otázek a odpovědí
- vedení dialogu na zadané téma
- reprodukce psaného, čteného i slyšeného textu
- vyprávění na zadané téma
- překlad z češtiny do španělštiny a naopak
- správné používání gramatických jevů
- vyhotovení projektů na zadané téma
Žák předkládá a realizuje:
- projekty na zadané tematické celky
- žák projevuje dovednost v rozhovoru
- vizitku se základními údaji o sobě
- jednoduché texty na zadané téma
Zpracovala Barbora Fousková