I v letošním školním roce se první prezentace týkala frankofonních zemí, tzn. zemí, kde je jedním z oficiálních jazyků francouzština. Žáci si sami vybrali jednu z nabízených zemí, zjistili o ní základní informace (např. oficiální název, státní zřízení, hlavní město a další města, památky, hlava státu, nezávislost na Francii) a našli nějaké obrázky.  Všechny informace pak v hodinách zpracovali formou plakátu a nakonec „svou“ zemi představili ostatním.

6. 12. 2016 zorganizovala paní učitelka Žežulková zájezd pro žáky 2. stupně do Linze. Naším hlavním cílem nebyly vánoční trhy, jak by se vzhledem k předvánočnímu času mohlo zdát, ale unikátní muzeum Ars Electronica Center nacházející se na břehu Dunaje. Naší šedesátičlenné výpravy se ujaly české průvodkyně, a proto nám nic nebránilo proniknout do tajemství robotiky, výzkumu vesmíru, lékařských věd, fyziky a několika dalších vědeckých disciplín. Velmi nás zaujala projekce v promítacím sále věnovaná právě výzkumu vesmíru, ale také např. odkrývání podzemních tajemství města Říma. Někteří žáci si domů na svůj e-mail poslali zajímavý suvenýr – snímek vnitřku svého vlastního oka! Obdivovali jsme také malého japonského robota, který umí reagovat na různé slovní pokyny a ovládá některé lidské pohyby. Jako živý se nám zdál robot – tuleň, sloužící k psychoterapii, neuvěřitelné nám připadaly možnosti robotiky v oblasti vývoje elktronických protéz. Poučeni a okouzleni vědou jsme se v mrazivém odpoledni vydali na krátkou prohlídku centra Linze a na vánoční trhy, kde jsme ochutnali místní speciality – Bratwurst, Linecký koláč, ovocné špízy v čokoládě, svařený jablečný mošt – a nakoupili drobné dárky pod vánoční stromeček. Spokojení a unavení jsme v pozdních večerních hodinách dorazili zpět do Prahy.

Kroužek je určený zejména pro žáky 5. ročníku, kteří si chtějí zvolit francouzštinu jako svůj druhý cizí jazyk od 6. ročníku nebo se prostě jen chtějí seznámit s francouzštinou a rozhodnout se později. Cílem není pouze naučit se základy francouzštiny, ale také seznámit se s francouzskou kulturou, gastronomií a reáliemi vůbec. Zkrátka poznat francouzštinu všemi smysly. Ve školním roce 2015/2016 jsme proto ochutnávali francouzské sýry a palačinky, poslouchali francouzské písně a zpracovávali řadu menších projektů (např. Les animaux fantastiques, Ma famille, Le corps humaine – prezentace na webu školy v rubrice Cizí jazyky).

Mezi probíraná témata patří čísla, abeceda, měsíce, dny v týdnu, rodina, symboly Francie, města ve Francii, Francie v Evropě, názvy zemí, zvířata, části těla a další. Většina témat vychází ze zájmu žáků.

V rámci zájmové činnosti Polytechnického klubu pro 2. stupeň jsme v pátek 21. 10. 2016 vytvářeli hologramy.

Nejdříve jsme vytvořili šablonu podle velikosti obrazovky mobilního zařízení, na kterém se mělo promítat. Pak jsme své zařízení vyzkoušeli prostřednictvím youtube. A na konec jsme vytvářeli vlastní hologramy, nejdříve jen obrázky a pak i video s vlastním hologramem.

 

3d-hologramy

V rámci předmětu Výtvarná výchova a v souvislosti s projektem STEM with ART (stem.lupacovka.cz) se třída 9. B pustila do přípravy 3D Paper Art, tj. techniky práce s papírem, kdy prostřednictvím výřezů a konkrétním překládáním papíru vznikají 3D objekty.

První pokusy se uskutečnily prostřednictvím práce se šablonami. Na naše první práce se můžete podívat na obrázcích níže.

Příště již budeme pracovat podle fantazie…

3D model

model

papírový model