Žáci 6. C, 8. A a 9. B vyrazili 31. 5. 2018 do TEP faktoru v Chotilsku. I přes drobné problémy při cestě se nám nakonec podařilo docestovat až do centra zábavy, kde jsem pak v týmech po 4 nebo 5 měli možnost vyhrát poklad během třech hodin. Nikomu se poklad sice nepovedlo získat, ale zábava to byla skvělá. Mnoho z nás bylo docela unavených, zpocených a někdy i odřených, jak jsme se snažili získat co nejvíce indicií.
Naši španělštináři 9. ročníku se ve dnech 30.5. a 31.5. zúčastnili projektu EMS (Europe meets school). V rámci tohoto projektu nás navštívila vysokoškolská katalánská studentka, která nás seznámila s Katalánskem – autonomní oblastí Španělska, ze které pochází. Během prvního setkání nám přiblížila historii Katalánska a původ katalánštiny. Přednáška nebyla pouze teoretická, žáci se naučili několik slov katalánsky a pokusili se pochopit katalánsky psaný text na základě svých znalostí španělského jazyka. Poté nás vtáhla do světa literatury, malířství, hudby a tance, což doplnila i o názorné ukázky. Při svojí druhé návštěvě si žáci všechny nabyté vědomosti procvičili hravou formou pomocí kvízů a her.
V květnové noci se vydalo 69 žáků 2. stupně s pedagogickým doprovodem autobusem na poznávací zájezd do rakouských Korutan a severní Itálie.
V úterý 29. 5. jsme se probudili v Rakousku nedaleko přírodní vápencové rokle Tscheppaschlucht, kterou jsme celou prošli po visutých lávkách, dřevěných chodnících a schodech nad horskou řekou s průzračnými vodopády. Druhou zajímavou zastávkou byla exkurze mezi volně žijícími makaky. Dozvěděli jsme se mnoho zajímavostí o jejich životě a ubránili před jejich loudivými pohledy svá zavazadla. Vystoupali jsme také k hradu Landskron. Poté následoval přejezd do severní Itálie, kde jsme se ubytovali v letovisku Jesolo a ještě před večerkou běželi pozdravit moře.
Středu 30. 5. jsme celou strávili v Benátkách. Na náměstí sv. Marka, kam jsme se dopravili jak jinak než lodí, jsme navštívili Dóžecí palác, kterým nás provedla česká průvodkyně, která v Benátkách žije již několik let. Prohlédli jsme si slavný most Ponte di Rialto, most Vzdechů, malebná zákoutí historického centra s lákadly v podobě suvenýrů, zmrzliny a jiných dobrot. Viděli jsme i místo, kde se vyrábějí a opravují gondoly, a dozvěděli jsme se zajímavosti o povolání gondoliérů. Součástí celodenní prohlídky města byla i projížďka loďkou po Canal Grande, který zde představuje hlavní dopravní tepnu. Vysílení jsme se večer autobusem přemístili do hotelu Cangrande nedaleko Verony.
Ve čtvrtek 31. 5. dopoledne jsme zamířili do města milenců Romea a Julie – Verony. Navštívili jsme koloseum, ve kterém dodnes probíhají kulturní pořady, prošli jsme se historickým centrem a na malém dvorku jsme si pod slavným balkónem připomněli Shakespearovu tragédii Romeo a Julie. Odpoledne bylo ve znamení koupání v Lago di Garda, jehož chladná voda byla po celodenním vedru příjemnou změnou. Rádi jsme se v přilehlém městečku osvěžili nespočetnými druhy vynikající zmrzliny. Po tříchodové večeři jsme v hotelu ulehli k odpočinku.
Mezinárodní den dětí je třeba řádně oslavit, a proto jsme celý 1. červen strávili v zábavním parku Gardaland na břehu Lago di Garda. K prozkoumání lákala celá řada adrenalinových i relaxačních atrakcí ve vodě či na souši a k ochutnání množství rozličných dobrot, třeba vyhlášená italská zmrzlina. Navečer jsme unaveni zasedli do autobusu, kterým nás šikovný pan řidič v sobotu 2. 6. nad ránem bezpečně dovezl do náručí rodičů.
Projekt Hravý architekt je mezinárodní výtvarně – architektonický projekt pro žáky 3. a 4. ročníku ZŠ konaný v rámci festivalu Architecture week Praha.
Cílem edukativní části projektu je přiblížit dětem adekvátní formou, co je architektura a jak je propojena s výtvarným uměním, co je architektonické dědictví a jak důležité je o něj pečovat.
Toto téma nám přiblížil architekt Václav Aulický, který navštívil naši třídu se svou hravou přednáškou.
Při této příležitosti nás přišla pozdravit starostka městské části Praha 3 inženýrka Vladislava Hujová.
Naši práci a s některými i rozhovor přišli do Lupáčovky natočit reportéři z Česká televize. Reportáž ze třídy i z návštěvy Senátu pak bylo možné zhlédnout ve Zprávičkách na ČT:D – ZDE
Výtvarná část projektu je soutěžní: úkolem autorů je vybranými technikami (kresba, malba, tisk, linoryt, perokresba, koláž) ve formátu A3 ztvárnit moderní budovy ve svém okolí, nebo budovu podle své fantazie.
Naší práci jsme dali název České stopy ve světě a vybrali jsme si stavby architektů Jana Kaplického a Václava Aulického. Termín odevzdání prací je 31. květen. Výstava vítězných prací z České republiky i ze světa se koná na podzim v galerii Mánes. Celé naše snažení a zážitky zpracováváme do krátkého dokumentárního filmu. Prosíme, držte nám palce!
V úterý 29.5. jsme se vydali se žáky 7.ročníků, kteří mají španělštinu jako II.cizí jazyk, do Náprstkova muzea na přednášku Putování Jižní Amerikou. Prohlídka nás zavedla do deštných pralesů Amazonie, do Patagonie i do vrcholků And. Žáci si zkusili, jaké to je být objevitelem a odhalovat tajemství ze života Indiánů. Seznámili se s životem jihoamerických Indiánů, jejich rituály a pohřebními zvyky. Na závěr přednášky si vyzkoušeli jednu z nejstarších technik tkaní a utkali si na památku vlněný náramek. Program se nám velmi líbil a žáci se dozvěděli mnoho zajímavostí ze života původních etnik Ameriky.
Dne 24.5. jsme s žáky 7. a 9. ročníku oslavili Španělský den (el Día de Español). Žáci si v rámci projektu SFSN připravili prezentace o španělských svátcích a tradicích. Mezi vybranými svátky se objevilo např. Pálení Fallas (papírových karikatur obřích rozměrů na počest patrona sv. Josefa, patrona truhlářů), Mauři a křesťané (svátek, který připomíná bitvy mezi křesťany a maury na Pyrenejském poloostrově), Oslavy sv. Fermína (mladí muži během oslav tohoto svátků běhají úzkými uličkami před rozdivočelými býky), nebo La Tomatina (rajčatový festival, při němž po sobě účastníci hází přezrálými rajčaty). Nezapomněli jsme ani na tradice na americkém kontinentu, a tak následovala např. prezentace o slavení Dušiček v Mexiku, kde lidé uctívají pozůstalé jejich oblíbenými pokrmy, hudbou a bděním u hrobů blízkých. Kdo zrovna neprezentoval svoje téma, mohl ochutnávat různé druhy tapas (jednohubky, malé degustační talířky): např. ze sýra, z ovoce, z choriza (tradičního španělského suchého salámu ), z oliv a dalších ingrediencí. Tapas připravili sami žáci pod vedením naší stážistky Áfricy Ferrero ze Španělska. Španělský den jsme si hezky užili, dozvěděli jsme se mnoho nových informací a seznámili jsme se zase o trochu víc se španělskou gastronomií.
V měsíci květnu jsme s našimi žáky z VI.A., VI.B a VI.C oslavili Španělský den (el Día de Español). Žáci pod vedením naší stážistky Áfricy Ferrero ze Španělska připravili různé druhy tapas (tapas = jednohubky, malé degustační talířky): např. ze sýra, z ovoce, z choriza (tradičního španělského suchého salámu), z oliv a dalších ingrediencí. Kromě toho se skupina žáků naučila tradiční španělský tanec jménem JOTAS, se kterým také v tento den vystoupila. Všichni žáci se velmi dobře bavili a rozšířili si svoje vědomosti o španělské gastronomii a kultuře.
Fotografie k zobrazení po kliknutí na Sway
V úterý 22.5. byla naše třída III. D v rámci výtvarného projektu, kterého se již několik měsíců účastní, na Dětském dnu s Hravým architektem.
Akce se konala pod záštitou Senátu Parlamentu České republiky ve Valdštejnské zahradě v impozantním prostoru Sala Terrena.
Po projevu místopředsedkyně senátu a autora celého projektu jsme zhlédli vystoupení Adama Mišíka a skupiny Svítání, která zahrála skladby na africké bubny.
Pro děti byly připraveny různé soutěže a občerstvení.
Díky krásnému počasí a úžasné atmosféře historické části Prahy bylo pro nás toto dopoledne výjimečným zážitkem.
Dalším z projektů na hodině konverzace v 6. ročníku byl popis dne. Francouzštináři měli zúročit znalosti získané během celé lekce – dny v týdnu, hodiny a zvratná slovesa (např. probudit se, česat se, obléknout se atd.). Jejich úkolem bylo zvolit si jeden den a popsat ve francouzštině, co ten den dělají. Popis svého dne mohli doplnit buď obrázky nebo fotografiemi. Část žáků zvolila fotografie a tak jsme je mohli vidět, jak jsou na hodině baletu, čistí si zuby, učí se nebo prostě jen nedělají nic.
Na fotografie se můžete podívat níže:
1. Vedení záznamů v třídní knize | ||
---|---|---|
Škola | žák | § 28 odst. 1 písm. f) ŠZ (Školský zákon) |
Třída | žák | |
Obor vzdělání | žák | |
Přehled hodin výuky | žák | |
Přehled vyučujících | zaměstnanec | |
jméno a příjmení žáka | žák | |
denní záznam o poskytovaném vzdělávání v jednotlivých předmětech | žák | |
účast žáka/studenta ve výuce, omluvené hodiny | žák | |
2. Žádost o přijetí do školy – přestup | ||
Jméno a příjmení | žák | § 22 odst. 3 písm. e) + § 49 odst. 1 ŠZ |
Datum narození | žák | |
Trvalý pobyt | žák | |
Rodné číslo | žák | |
Státní občanství | žák | |
Zdravotní pojišťovna | žák | nutný souhlas zákonného zástupce pro uvedení osobních údajů žáka např. z důvodů potřeby komunikace při v rámci BOZP |
Adresa školy, z které se žák hlásí | žák | § 22 odst. 3 písm. e) + § 49 odst. 1 ŠZ |
Ročník, ve kterém se žák vzdělával | žák | |
Cizí jazyk(-y), ve kterém se žák dosud vzdělával | ||
Jméno a příjmení | zákonný zástupce | § 22 odst. 3 písm. e) + § 49 odst. 1 ŠZ |
3. Informace k odhlášení žáka ze vzdělávání v ZŠ | ||
Jméno a příjmení | žák | § 22 odst. 3 písm. e) + § 49 odst. 1 ŠZ |
Datum narození | žák | |
Místo narození | žák | |
Státní občanství | žák | |
Adresa trvalého pobytu | žák | |
Datum odhlášení | žák | |
Důvod odhlášení | žák | § 22 odst. 3 písm. e) + § 49 odst. 1 ŠZ |
Adresa základní školu, kam žák přechází… | žák | |
Jméno a příjmení | zákonný zástupce | § 22 odst. 3 písm. e) + § 49 odst. 1 ŠZ |
Adresa trvalého pobytu | zákonný zástupce | |
Telefon | zákonný zástupce | |
zákonný zástupce | ||
Adresa pro doručování | zákonný zástupce | |
4. Posudek zdravotní způsobilosti (ozdravný pobyt, výuka plavání, uvolnění žáka z tělesné výchovy, …) | ||
Jméno a příjmení | žák | § 28 ŠZ § 22 odst. 3 písm. c) ŠZ |
Datum narození | žák | |
Trvalý pobyt | žák | |
Údaj o zdravotní způsobilosti (zdravotně způsobilé – nezpůsobilé – způsobilé za podmínky (s omezením) …) | žák | |
Údaj o pravidelných očkováních (imunní proti nákaze (typ, druh) – trvalá kontraindikaci proti očkování (typ, druh) – alergie – užívání léků (druh, typ, dávka)) | žák | |
Jméno a příjmení | zákonný zástupce | |
5. Uvolnění žáka z vyučování | ||
Jméno a příjmení | žák | § 28 ŠZ + § 50 ŠZ |
Třída | žák | |
Datum narození | žák | |
Trvalé bydliště | žák | |
Termín uvolnění | žák | |
Zdůvodnění nepřítomnosti | žák | |
Jméno a příjmení | zákonný zástupce | |
6. Stravování v ZŠ | ||
Jméno a příjmení | žák | § 28 odst. 3 ŠZ |
Rodné číslo | žák | |
Datum narození, nebylo-li rodné číslo dítěti přiděleno, | žák | |
Bydliště žáka | žák | |
Školní rok | žák | |
Třída | žák | |
Číslo účtu | zákonný zástupce | nutný souhlas za účelem potřeby bezhotovostního hrazení stravného škole |
Datum zahájení školské služby | žák | § 28 odst. 3 ŠZ |
Datum ukončení školské služby | žák | § 28 odst. 3 ŠZ |
Údaje o dietním omezení žáka (smlouva s rodiči) | žák | § 28 odst. 3 ŠZ |
Jméno a příjmení | zákonný zástupce | § 28 odst. 3 ŠZ |
Bydliště zákonného zástupce | zákonný zástupce | § 28 odst. 3 ŠZ |
Telefonické spojení, emailová adresa | zákonný zástupce | § 28 odst. 3 ŠZ |
Kniha ochutnávek: Jméno a příjmení, třída | žák, zákonný zástupce | Zdůvodnění: kontrola kvality stravování ze strany zákonných zástupců |
Kniha záznamů: Jméno a příjmení, třída | žák, zákonný zástupce | Zdůvodnění: záznam informací telefonických nebo ústních sdělení zákonných zástupců (odhlášky, převod přeplatků, ukončení stravování) |
Platby a vratky v hotovosti: Jméno a příjmení | žák, zákonný zástupce | Zdůvodnění: potvrzení podpisem o přijetí nebo vydání hotovosti z pokladny školní jídelny |
7. Orientační testování nezletilého žáka na přítomnost OPL | ||
Jméno a příjmení | žák | § 28 ŠZ |
Datum narození | žák | |
Třída | žák | |
Údaje o způsobu testování | žák | nutný souhlas za účelem provedení orientačního testování přítomnosti návykových látek v lidském organismu v průběhu školního roku, existuje-li důvodné podezření z požití návykové látky a možného ohrožení jeho zdraví žáka |
Údaje o výsledku testování | žák | |
8. Prezentace školy | ||
Jméno a příjmení | žák | ZDŮVODNĚNÍ prezentace a zachycení školy se v rozumné míře provadí v opravněném zájmu školy |
Datum narození | žák | |
Třída | žák | |
Podobizna, žákem označené výtvarné nebo písemné dílo, …. | žák | |
Jméno a příjmení | zákonný zástupce | |
9. Oznámení o zahájení a rozhodnutí o ukončení individuálního vzdělávání | ||
Jméno a příjmení | žák | § 34b odst. 1 a 2 a § 35 ŠZ |
Místo trvalého pobytu (u cizince místo pobytu): | žák | |
Rodné číslo | žák | |
Časový rozsah, ve kterém má být dítě individuálně vzděláváno | žák | |
Důvody pro individuální vzdělávání | žák | |
Jméno a příjmení | zákonný zástupce | |
Místo trvalého pobytu | zákonný zástupce | |
Doručovací adresa | zákonný zástupce | |
Telefonické spojení | zákonný zástupce | |
zákonný zástupce | ||
10. Další činnosti, které lze považovat za operace s osobními údaji (v tomto případě např. poskytnutí údajů organizátorovi školy v přírodě) | ||
jméno a příjmení | dítě | zajištění bezpečného průběhu školy v přírodě a plnění ze smlouvy |
jméno a příjmení | zákonný zástupce |
|
kontaktní údaje | zákonný zástupce |
|
datum narození | dítě | |
údaje o zdravotním stavu | dítě | |
údaje o stravování | dítě |
Informace o škole
Základní škola, Praha 3,
Lupáčova 1
je příspěvkovou organizací MČ Praha 3.
IČ: 63831368
datová schránka: y65fqa8
Informační email, obecné dotazy: info@lupacovka.cz
Telefon: +420 222 715 691
Latest Projects
Vedení školy
Ředitel školy:
Mgr. Jiří Kopecký
email: kopecky@lupacovka.cz
tel.: +420 777 478 655
Statutární zástupce ředitele:
Mgr. Iva Hauftová
email: hauftova@lupacovka.cz
tel.: +420 777 478 656
Vedení školy
Zástupce ředitele:
Mgr. Kamila Kubrová
email: kubrova@lupacovka.cz
tel.: +420 777 477 981
Vedoucí školní družiny:
Zuzana Klonová
email: klonova@lupacovka.cz
Vedoucí školní jídelny:
Miloslava Holá
email: hola@lupacovka.cz
tel: +420 777 477 984